​​

Kleine winter update

Dankzij de afgelaste wedstrijden zijn we in de competitie geëindigd op een 2de plaats. Wat voldoende is voor promotie naar de topcompetitie. Hier gaan we deze winter alles op touw zetten om daar ook langer als een seizoen in te blijven. De eerste onderdelen zijn besteld en druppelen langzaam binnen. Zo zal er een andere nokkenas in gaan met rolvolgers en we zijn naarstig op zoek naar een sneller differentieel om harder te kunnen gaan rijden.
Wij houden jullie op de hoogte.

Wedstrijd verslag Boerdonk

Boerdonk als afsluiter van het seizoen begint bijna standaard te worden. De week voor de wedstrijd was het weer niet zo best maar op de dag van de wedstrijd was het prachtig weer en we kregen dus eindelijk de Wedstrijdverslag Red Dream Mogelijkheid om de pullers te testen. De eerste run was want onstuimig omdat we met deze banden nog geen idee hadden wat we met de balans aan moesten maar toch zaten we redelijk in de buurt. Met een krappe fullpull wisten we ons te plaatsen voor de finale. Na een paar kleine aanpassingen reden we een finalerun van 95 meter en dit bleek voldoende voor een 2de plaats. 

Wedstrijd verslag Ysselstein

De wedstrijd in Ysselsteyn zijn we vrijdagavond al naar toe gegaan om ook nog even naar de trucks te kijken. we hebben savonds nog een ander team geholpen met de zaken rondom hun runs. Helaas ging de koppakking eruit. We besloten dat we zaterdag ochtend zouden helpen om deze te vervangen aangezien de teamleden druk waren op de wedstrijd. Na vier uur sleutelen bleek dat dit ook geen zin had want 2 weken later bleek dat er 2 van de 3 cilinderkoppen gescheurd waren. Het weer zag er redelijk goed uit en er kon aan onze klasse begonnen worden. dit was de eerste keer dat we op een wedstrijd stonden met de pullers onder de trekker en er was dus best wel wat interesse. Ook wij waren zeer benieuwd wat het ging worden. helaas mocht het weer niet zo zijn want na 5 runs begon het te regenen en ging het zeil over de baan. Wat er helaas niet meer af is geweest

Halsteren en Tzum afgelast

De wedstrijd in Halsteren werd in eerste instantie 2 uur later gestart maar vlak voordat we naar de trekker wilde gaan kregen we bericht dat de wedstrijd werd afgelast.

De wedstrijd in Tzum was vrijdagavond eigenlijk al verregend en we gingen er eigenlijk al vanuit dat deze wedstrijd ook afgelast zou worden en dat bleek halverwege de ochtend ook zo te zijn

Wedstrijd verslag Bakel

Afgelopen weekend reden we de wedstrijd in Bakel. op een mooi baantje wisten we ons te plaatsen voor de finale meteen bokkende trekker aan het einde. we besloten de banden iets op te pompen en een versnelling terug te schakelen en we pakte de verste afstand met 3 centimeter op de nummer 2. Nu staan we 2de in de competitie met 7 punten naar de nummer 1 Red Devil 131 punten. Wij met 124 punten. de nummer drie Sound of Dynamite 113 punten. met nog 3 competitie wedstrijden te gaan kan er nog veel gebeuren zowel positief als negatief

wedstrijd verslag Hoogblokland

Hoog Blokland is wat we noemen onze thuis. Door omstandigheden konden we dit jaar helaas niet uitpakken met een standje maar toch hadden we een prachtig plek en het was schitterend weer. in de voorgaande week was er al iemand wezen proefzitten alleen dit werd niet aan de grote klok gehangen om er zeker van te zijn dat het wel door kon gaan. onze eigen wedstrijd werd een mooie 2deplaats. daarna snel de trekker nagelopen en het oliefilter gecontroleerd op vuil, verse olie in de brandstofpomp en gelijk weer terug naar de baan. Dit keer nam Martin van Lomwel plaats achter de pedalen. Een van de oude eigenaren die 12 jaar geleden in Meerkerk op de trekker reed wat eindigde in een grote klap en waarbij het team gelijk besloot niet door te kunnen met hun deelname. wij hebben daarna de trekker overgenomen en er is al vaker sprake van geweest dat Martin een keer zou rijden. nu was het dan zover en wat hebben we ervan genoten. zon beleving van Martin, Arco (de speaker) en het publiek. In één woord geweldig.

Wedstrijd verslag Aagtekerke

De wedstrijd in Aagtekerke is altijd een verhaal apart. in vakantietijd in een plaats waar veel mensen op vakantie gaan heb je doorgaans een iets ander publiek als gebruikelijk. Voor de wedstrijd hadden we besloten dat we iets wilde doen om de boeren te steunen en hebben we een full colour print aan beide zijde op de motorkap laten plakken. Dit trok veel bekijks, ook in het rennerskwartier waar dus veel publiek was wat nog niet vaak zo nog nooit op trekkertrek was geweest. last minute besloten we dat Lean weer eens plaats zou nemen achter de pedalen. De baan was heel tricky en we besloten het over een ander boeg te gooien qua gewichtsverdeling en bandenspanning. We hadden de proeftrek en reden gelijk de verste afstand en we lieten de afstand staan maar we wisten dat we nog wel wat moesten veranderen. Dus nog meer gewicht naar achter, en een versnelling om laag. Dit pakte goed uit en lean wist de verste afstand te pakken, weer een 1 ste plaats.

Wedstrijd verslag Staphorst

We zijn blij dat we kunnen melden dat de schades van het begin van het seizoen voorbij lijken te zijn, een grote opluchting voor ons. Op de wedstijd in Staphorst moesten we als 5de starten. de eerste deelnemer was er niet en startte we dus als 4de de kwalificatierun wisten we een mooie fullpull te halen met een niet heel zware sleepwagenafstelling. met 4 trekkers in de finale waarvan er helaas 1 afviel door schade pakte we met 103,37 een eerste plaats met 1,5 meter verschil op de nummer 2

Wedstrijd verslag Erichem

zaterdag s ’morgens waren we mooi op tijd in Erichem. het idee was dat we daar een ander turbohuisje zouden proberen maar na het uitlezen van de datalogger bleek dat de turbo toerentalmeting niet werkte,
Daarom werd besloten om niet te gaan rommelen aan de turbo en het zo te laten. Alles werd gecheckt en het oliefilter gecontroleerd op ijzerslijpsel.
Dit zag er prima uit en na een olieverversing van de brandstofpomp waren we er klaar voor. Met weer een prima run wisten we ons te plaatsen voor de finale.
Helaas speelde het bokken en springen weer parten maar de koppeling werd in een keer los gelaten en hoopte er het beste van.
Het pakte iets beter uit als in loerbeek maar de trekker ging aan het einde van de run helemaal uit en wilde ook niet meer starten. later bleek een kapotte zekering de oorzaak .
weer was de derde plaats voor ons, met alle resultaten bij elkaar opgeteld staan we nu derde in de competitie. inmiddels is het motorblok weer volledig leeg geweest om alles na te kijken.
De zuiger zien er nu gelukkig prima uit en de lagerschalen ook. Helaas bleek de nokkenas wel zodanig beschadigt te zijn dat we hebben besloten om deze met pensioen te sturen en te vervangen voor een reserve-nokkenas die we nog hadden liggen, dit betekend wel dat we in Made opnieuw op zoek zullen moeten naar een nieuwe afstelling omdat deze nokkenas anders is. maar we blijven het zonnig in zien en we komen vast wel een keer op het punt dat alles wel heel blijft. de volgende wedstrijd is in Made waar we zullen aanhaken bij de topcompetitie

Wedstrijd verslag Loerbeek

voor de wedstrijd in Loerbeek besloten we toch om iets meer brandstof in te spuiten. Mede door wat we de afgelopen 2 wedstrijden op de datalogger hadden gezien.
De eerste run verliep vrij soepel in loerbeek. De tweede run helaas niet zo. Door een springende trekker moest er een beslissing genomen worden en helaas pakte dit verkeerd uit en kwam de motor er niet meer bovenop en kwam het geheel bij 60 meter tot stilstand.
Weer was de derde plaats ons deel. Na een overnachting in de buurt werd s ’morgens na een goed ontbijt de reis aangevangen naar Erichem waar we de tweede competitie wedstrijd voor dat weekend zouden verrijden.

Wedstrijd verslag Achterberg

De tweede competitiewedstrijd van dit seizoen bracht ons in Achterberg. Op een regenachtige vrijdagavond, toch was het weer goed genoeg om een wedstrijd te kunnen verrijden en Lean nam dit keer de honneurs waar. er was niet zoveel veranderd ten opzichte van Oud-gastel want daar liep het per slot van rekening best aardig helaas werd er een verkeerd besluit genomen over de gewichtsverdeling en versnellingskeuze vooraf. Die versnelling kon natuurlijk nog aangepast worden maar de gewichten konden niet in zon korte tijd verhangen worden en dit resulteerde in minder grip waardoor het niet zon prachtige run was. Gelukkig wisten we met een 3de plaats toch een podiumplaats te bemachtigen

Wedstrijd verslag Oud-Gastel

afgereisd naar Oud Gastel voor de eerste competitie wedstrijd van dit jaar. Toch weer spannend. Na een reglementswijziging zouden we weer tot de 100 meter gaan rijden in plaats van het oude 110 meter en hoe pakt dat uit. In de kwalificatie wisten we ons nipt te plaatsen voor de finale en de afstand van 91,66 m was voldoende voor een 2de plaats.
In de finalerun had misschien wel meer gezeten maar dat is de koe in zn kont kijken en we gaan er alles aan doen om het weer voor elkaar te krijgen inmiddels is de kop er alweer af geweest en zien de zuigers en bussen er goed uit. De turbo heeft jammer genoeg wel schade opgelopen maar dat is te fixxen 

Wedstrijd verslag Nijkerkerveen

Na alle aanpassingen van deze winter wilde we heel graag een keer op de dyno om te finetunen. Helaas is dat niets geworden omdat de dyno het met de eerste run al begaf,
deze hebben we nog geprobeerd te repareren alleen dat mocht niet baten. Het bleef bij 1 goede run waarvan de data van het vermogen en koppel jammer genoeg niet werd opgeslagen.
De eerst wedstrijd van het jaar stond gepland in Herwijnen. Deze werd echter afgelast i.v.m. het weer en de begaanbaarheid van het terrein.
We kregen wel de kans om datzelfde weekend aan te haken in Nijkerkerveen. dus met goede moed daarheen afgereisd om daar een run te maken en data te sprokkelen voor het nieuwe competitieseizoen.
Het weer liet het daar ook afweten waardoor er niet veel grip in de baan zat en er dus geen degelijke run gemaakt kon worden.
Door het debacle van afgelopen seizoen hadden we ons voorgenomen om de cilinderkop direct te demonteren om de zuigers te bekijken en dat was maar goed ook want er zaten weer 2 zuigers in die gevreten hadden in de bussen. Gelukkig niet zo heftig als vorig jaar maar nog. na alles gedemonteerd te hebben zijn de zuigers en bussen weggebracht. De zuigers zijn weer aangepast en de bussen opnieuw gehoond.
Het spul weer in elkaar geschroefd hebbende opnaar de volgende wedstrijd de eerste voor de competitie.

wedstrijd verslag speuld

Voor de wedstrijd in Speuld wilde we wel wat anders proberen omdat de concurrentie steeds dichterbij komt, momenteel was naar ons idee nog het een en ander te halen bij de turbo. Er lag al een tijdje iets op de plank wat getest moest worden, dus die moest er voor speuld maar op. Met een concept waar nog nooit iemand mee had gereden, reisde we af richting Speuld. De wedstrijd zelf was voor ons volledig bal. de turbo spoelde wel op maar leek het toch niet helemaal te kunnen verstuwen en de run eindigde bij 38 mtr na een paar bokkesprongen. We mochten buiten mededinging in de finale afstelling nog een keer aanhaken. Een versnelling terug en nog eens proberen het leek er iets meer op maar deze run eindigde bij 60 mtr ook doordat de trekker begon te deinen, dit komt doordat er niet voldoende vermogen is om het geheel rollend te houden. Terug naar de tekentafel en Wedstrijdverslag Red Dream voor de wedstrijd in Boerdonk weer een andere turbo klaarmaken om te proberen de concurrentie voor te blijven in het aankomende seizoen en natuurlijk het Nederlands kampioenschap in Assen. 

Wedstrijd verslag

Voor de wedstrijd in halsteren hoefde er niet heel veel te gebeuren, de opzet was dat we op een set puller banden zouden gaan rijden die we konden lenen van een ander pulling-team. Helaas kwamen we er pas laat achter dat deze wielen niet zouden passen omdat onze wielbouten te dik waren. niet getreurd want er moest toch gereden worden. eerste run was dik voldoende voor een kwalificatie voor de finale welke wij ook als eerste moesten rijden met een afstand van 107.90 mtr waren we dik tevree alleen de red devil ging over deze afstand heen maar later zou blijken dat hun het max toerental hadden overschreden en daardoor volgde diskwalificatie waardoor we vanaf de 2de plaats weer opschoven naar de 1 ste plaats. Hiermee was ons competitie seizoen klaar, 5 wedstrijden en 5 overwinningen. Hier zijn we uiteraard heel blij mee. 

wedstrijd verslag Bakel

zaterdag 28 augustus hebben we onze vierde competitiewedstrijd gereden. voor deze wedstrijd hoefde er niet veel te gebeuren. het oude turbo concept werd weer terug geschroefd en de waterinjectie werd in orde gemaakt, hier hadden we nog nooit mee gereden en moest toch een keer mee getest worden. verder werd alles nagelopen en dubbel gecheckt. Zaterdag ochtend hebben we het zaakje nog een keer op druk gezet en alles leek in orde, op naar Bakel. daar aangekomen hebben we eerst een mooi stukje van de wedstrijd gekeken voor we zelf moesten rijden. toen het puntje bij het paaltje kwam bleek de sleepwagen niet heel zwaar te staan en pakte we gemakkelijk een fullpull het werd een finale van vier met 3 fullpull’s. wij zetten een afstand neer van 121,50. red devil was serieus onderweg naar deze afstand maar reed rond de 117meter zijn achteras kapot en daarmee was de 1 ste plaats weer ons deel na 4 competitie wedstrijden staan we bovenaan met 80 punten en zijn we op de laatste wedstrijd eigenlijk niet meer in te halen. Op naar Halsteren voor de laatste competitiewedstrijd voor 2021

wedstrijd verslag Montfoort

In Montfoort was weer bijschrijving bij de topcompetitie. hier is geëxperimenteerd met een andere turbo setup om de uitlaatdruk lager te krijgen. Ook reden we voor het eerst met fosielvrije brandstof, dit omdat het voor ons volgend jaar verplicht word om daarmee te rijden. De turbo deed niet wat we ervan verwachten maar toch wisten we een 7de plaats te bemachtigen met de wetenschap dat er meer in zit. A.s. 28 augustus Rijden weer competitie wedstijd in Bakel.

Wedstrijd verslag Made

na de wedstrijd in Staphorst waren we tot de conclusie gekomen dat de voorkant van de trekker te licht was waardoor bij het wegrijden de neus wel heel ver van de grond kwam. Hier moest verandering in komen en er moest dus aan de achterkant gewicht bespaard worden. het makkelijkste was de stalen plaat die onder de rolkooi zat te vervangen voor een veel lichter aluminium exemplaar en ook de stoel werd op een aluminium frame gezet. hierdoor konden we een paar extra kilo’s voor op het uiterste puntje onder het frame hangen. In Made leek dit uitstekend te werken want de neus bleef veel dichter bij de baan als de twee voorgaande wedstrijden. we moesten als eerste klasse rijden en waren dus vrij vroeg op de wedstrijd wat ons de mogelijkheid gaf om de baan heel goed te bekijken en een strijdplan werd gesmeed. met de eerste run werd een fullpull neer gezet waar geen andere deelnemers aan kwamen. In de finale werd een afstand van 106,40 genoteerd wat dik voldoende was voor 1 ste plaats. Later die dag heeft Lean nog aangehaakt bij de topcompetitie en liet 106 meter rond noteren, goed voor de 5 de plaats en dan te bedenken dat hij voor de eerste keer op een wedstrijd achter de pedalen zat. 

Wedstrijd verslag Staphorst

Om even terug te komen op dat perspectief voor de toekomst. Er was weer een persconferentie belegt. maar we moesten rijden dus daar hadden we geen tijd voor. Met heel het span richting staphorst met de hoop hetzelfde kunstje nog een keer te kunnen flikken, de druk is automatisch iets hoger als je goed gepresteerd heb. daar aangekomen bleek er een pracht van een baan te liggen waar we wel op moesten kunnen presteren van de 0-lijn tot aan de fullpull was het pure grip. nu was er wel de mogelijkheid om twee voorgangers te bekijken en we besloten om een versnelling hoger te schakelen als in Eext omdat hier het vermogen we overgezet kon worden in grip wat automatisch ook weer snelheid is. En snelheid kwam erin, zoals het nog nooit gebeurd was. weer haalde we zonder problemen de fullpull en wel zo hard dat het gas er al bij de 100 meter vanaf ging en we dus puur op de snelheid nog dik 10 mtr aflegde. In de finale hadden we al het gewicht naar voor gehangen omdat hij in de kwalificatierun nogal hoog ging en besloten dezelfde versnelling te schakelen omdat het de eerste run nogal gemakkelijk ging. ook in de finale kwam de trekker mooi op snelheid en werd hij aan het einde wel afgeremt waardoor het gas er gewoon opgehouden kon worden. Met een afstand van dik 115mtr pakte we weer een eerste plaats. Helaas hoorde we later dat dit voorlopig weer de laatste wedstrijd zou zijn, de versoepelingen werden terug gedraaid en onze sport zit weer op zn gat. Wel zijn we heel blij met de behaalde resultaten, en wie weet zijn we wel met 2 wedstrijden competitiekampioen en nog ongeslagen ook. Haha je moet er toch iets van maken en positief blijven.

Wedstrijd verslag Eext

Eindelijk was het dan zo ver, we mochten er weer opuit niet de wedstrijd in de achtertuin maar gelijk maar een mooi eindje weg. Wat moest ervan verwacht worden? niemand die het wist. Mooi op tijd vertrokken om nog wat van de wedstrijd te zien. Bijna daar nog een collegateam geholpen die een klein brandje in het motorcom partiment van hun bus hadden gehad. Op de wedstrijd zelf was het weer het oude vertrouwde gevoel, gelijk neuzen bij de nieuwe deelnemer bij ons in de klasse altijd interessant. Langs de baan al snel gezien dat er een tricky baantje lag, weinig grip voorin in het midden matig en achterin weer iets minder. Toen er gewogen moest worden bleek dat we ook nog gelijk als eerste moesten rijden waardoor de mogelijkheid om af te kijken bij andere deelnemers vervalt. met een iets voorzichtige versnellingskeuze beerde de tractor direcht naar de fullpull lijn. En daar bleef het ook bij wij wisten als enige de 110 mtr vol te rijden. Toen ons gevraagd werd of we nog een run wilde rijden grepen we die kans met beide handen aan. Het gewicht iets anders verdeeld en terug voor de kar, helaas pakte de trekker nu precies op het verkeerde moment grip en begon hij te bokken, uiteindelijk het gas maar dicht getrokken om schades te voorkomen. de eerste overwinning was in de pocket en bood pers-pectief voor de toekomst. 

Winter nieuws

inmiddels zijn we alweer aangeland in 2021. zou dit dan het jaar zijn waarin we met elkaar het coronavirus zullen verslaan? niemand weet het. Uiteraard zitten we niet stil, als er maar ergens weer een wedstrijd georganiseerd zal worden hopen we er weer bij te zijn. dat wil zeggen dat ook het gebruikelijke winterwerk weer moet gebeuren. inmiddels hebben we de achterbrug al volledig uit elkaar gehad voor een klein probleempje met het differentieel. De versnellingsbak is eruit geweest voor een probleem met een schakelhandel en inmiddels alweer ingebouwd. motorisch is de trekker nagekeken maar zijn er geen extreme veranderingen doorgevoerd, dit vooral omdat de 4 wedstrijden van afgelopen jaar veel goeds lieten zien in verhouding met het jaar ervoor. echter zijn we wel een nieuwe intercooler aan het bouwen omdat we denken dat daar nog verbeteringen in te behalen zijn. We zullen met een kleiner koelblok gaan rijden. Maar uiteraard met meer doorlaat en flow ook is er een nieuwe koelwatertank voor de intercooler gebouwd om meer koud water mee te kunnen nemen en in plaats van 1 pomp zullen in de toekomst 3 pompen de intercooler van ijskoud water voorzien. Aantal weken terugweek ontvingen we een mail van de NTTO om in te schrijven voor het seizoen 2021. Of er een wedstrijd gereden zal worden is nog de vraag maar het bied wel de mogelijkheid om vooruit te kijken naar wat komen gaat. Uiteraard hebben we de trekker weer opgegeven om deel te kunnen nemen aan de eerste de beste wedstrijd die georganiseerd zal worden. We hopen u hiermee een beetje op de hoogte gebracht te hebben van het reilen en zeilen bij ons op dit moment. We wensen iedereen het allerbeste toe in deze moeilijke tijden en we hopen er met elkaar weer ongeschonden bovenop te komen.

Testdag Made’s Powerweekend 2020

Made's powerweekend heeft het voor elkaar gekregen om een testdag te organiseren.
En wij hebben ons aangemeld om zaterdag 12 September aanhaken om de 2 run's maken.

U kunt het evenement online volgen op https://www.powerweekend.nl/nl/live/ tickets zijn 5 euro per dag.
Wij wensen u veel kijk plezier!
Op onze facebook zal verdere informatie volgen.


 

Zomer Update

Inmiddels zijn we alweer over de helft van wat een
Tractorpulling seizoen had moeten worden.
Helaas gooit het corona virus roet in het eten.
We konden onszelf nog een aardig bezighouden maar
ook onze wishlist werd steeds korter.
op een gegeven moment kregen we een whatsapp
bericht van een van de organisatoren van de wedstrijd
in Lunteren, daar werd een testwedstrijd/bedankdag
georganiseerd voor de vrijwilligers.
we werden uitgenodigd om daar een paar keer aan te
haken. Alhoewel onze trekker nog niet gedraaid had
hebben we alles in het werk gesteld om toch op die
dag klaar te zijn. Het ging niet vanzelf maar we
stonden er toch.

Alles klaargemaakt om te rijden en daar gingen we.

Een hele mooie run, trekken zoals die dat alweer effe
niet gedaan had. Je zou bijna vergeten hoe dat was.
totdat de noodstop dichtviel…
turbo katskapot. Maar qua turbo zatten we in een
experimentele fase, hoger toerental=meer lucht-
verplaatsing. Er was rekening mee gehouden dat er
van turbo gewisseld moest worden ivm te hoge toeren
op het inlaatwiel. Daarom hadden we deze winter al
een tweede turbo klaargemaakt en deze lag dus ook in
de wipkar. Mooi balen dat die turbo kapot was, door
de andere er maar op dan om data te kunnen ver-
zamelen. Echter toen de intercooler pijpen eraf gingen
bleek dat er teveel aluminium slijpsel in de koeler zat.

met een beetje gemengde gevoelens kijken we terug
op een dag die de boeken ingaat als een dag van twee
uitersten. Aan de ene kant heel blij dat de trekker weer
trekken wil. Aan de andere kant zonde van de turbo.

Inmiddels staat de trekker er alweer bijna klaar voor.
hopend dat we dit jaar nog een keer ergens kunnen
aanhaken

(foto's en Video van testdag staan ook op de site) 

 

Winter update

Dat het even stil is geweest van onze kant wil niet zeggen dat er niets gebeurt. We zijn inmiddels weer in opbouwende fase. Er is een nieuw uitlaatspruitstuk opgebouwd omdat de oude z’n beste tijd wel heeft gehad, nu volledig uit rvs waarbij we hopen dat we minder last hebben van scheurvorming door de extreme hitte in het uitlaatspruitstuk. Ook is de oude motor volledig uit elkaar geweest en zijn er hier en daar kleine veranderingen toegepast. Deze is inmiddels weer opgebouwd, dat wil zeggen de krukas, drijfstangen en zuigers zitten er weer in. We hebben ervoor gekozen om het blok compleet met draaiend gedeelte op de reservebank te zetten omdat als het mocht gebeuren (wat we natuurlijk niet hopen) dat het motorblok kapotloopt we makkelijker kunnen schakelen. De tweede motor (de 8,3 liter versie) laat nog even iets langer op zich wachten. De cilinderbussen zijn inmiddels gearriveerd en afgelopen weekend in het motorblok geplaatst. De drijfstangen die eerst als reserve op de plank lagen zullen binnenkort weg gebracht worden voor een kleine aanpassing voor de opname van de pistonpen, de krukas zou inmiddels in een container vanuit de states onderweg moeten zijn en de zuigers zullen waarschijnlijk via de lucht uit hetzelfde land deze kant op komen. Al met al zit er dus nog genoeg in het vat. Aankomend seizoen zullen we ook gaan testen met interne inlaatspruitstuk koeling. Ook hiervoor moet nog het een en ander gemaakt worden. Inmiddels zit het koelertje al in het spruitstuk verwerkt en zijn de tankjes aan beide zijden van frame gemonteerd. het koelwater zal met een pomp door de koeler in het inlaatspruitstuk gepompt worden om zo de lucht vlak voor het de motor in gaat nog een keer extra te koelen. Carterpan van aluminium is gemaakt en ligt klaar om gepoetst te worden. Er is nog genoeg te doen dus.    

Wedstrijd Halsteren & Winter update

Hier nog een update

Wij willen jullie allen bedanken voor de steun en de bijdragen van het afgelopen seizoen, en hopen op jullie steun aankomend seizoen.
 

hier het laatste wedstrijd verslag van halsteren 

Tot onze grote teleurstelling werd de wedstrijd in halsteren afgelast. Wat onze laatste kans op behoud van de plaatsing in de topcompetitie moest zijn was verkeken. 

Dit seizoen hebben we moeten afsluiten met een 11de plaats in de competitie wat gelijk degradatie naar de promoklasse inhoud. 
Toch gaan we niet bij de pakken neerzitten en zijn we inmiddels druk bezig met 2 motorblokken. 
Het ‘oude’ motorblok van dit seizoen krijgt een controle/opfrisbeurt met een paar kleine aanpassingen links en recht waarna het draaiende gedeelte weer opgebouwd zal worden. 
Het 2de motorblok vergt iets meer werk. Een krukas aanpassen om hem beter in balans te krijgen, zuigers ontwerpen en laten maken, nieuwe carterpan maken omdat de oude niet meer onder de bestaande gordelplaat past en zo nog veel meer dingen. 
Dat de 8,3 liter motor er komt is zeker. Nu nog kijken wanneer omdat het toch wel een redelijk grote kostenpost is bij elkaar. Maar natuurlijk kunnen we dit niet zonder onze sponsoren.

Wij zijn al hard bezig in onze nieuwe werkplaats, met het controle van de trekker (frame, achterburg,versnellingsbak) en hier en daar wat puntjes vernieuwen en verbeter.
update van de motor, de bussen en de zuigers en krukas zijn in aantocht dus met de kerst kunnen we de motor op gaan bouwen als 8,3 liter.

Wedstrijdverslag Hoogblokland

Voor de wedstrijd in Hoog-Blokland werd er nog veel meer uit de kast getrokken als voor elke andere wedstrijd dit seizoen. Maandag avond werd de brandstofpomp eraf geschroefd omdat nu wel duidelijk was dat het in de regelateur van de pomp moest zitten. Direct na demontage werd er in de auto gestapt en de reis naar de pompenexpert werd aangevangen. Daar aangekomen werd de pomp op de testbank geknoopt en het testen begon. De pomp opzich was niks mis mee. De regelateur werd iets bijgesteld en dat zou het moeten zijn. Op de terugweg in de auto werd het besproken naar we waren het er eigenlijk over eens dat ons gevoel was dat het probleem niet opgelost was. De volgende dag werd er een belletje gewaagd aan een compleet andere regelateur. Helaas was het ivm de vakanties niet meer haalbaar om diezelfde week nog te worden gemonteerd. Hiermee werd het weer afwachten wat er op de wedstrijd zou gaan gebeuren. De wedstrijd werd al een paar uur uitgesteld door de regen en hierdoor werden er hier en daar praatjes aangeknoopt bij andere teams. Algauw kwam het onderwerp regelateur op tafel en werd er door twee man hetzelfde stelboutje aangewezen als zijnde het probleem voor ons mankement. Goede raad is duur en de koppen werden bij elkaar gestoken. Het gereedschap werd bij elkaar gezocht en met hulp van een ander team werd de regelateur afgesteld zoals het volgens hun zou moeten. Meer verliezen als wat we de laatste tijd gedaan hadden kon toch niet. Dan het moment van de wedstrijd zelf. Iets meer spanning als ander op het laatste moment nog snel even toeren stellen en de weegbrug over. We moesten als tweede aanhaken. Het grip was niet helemaal daar waar het had moeten zijn toch kwam de stuwing er voor het eerst dit seizoen pas echt serieus in. Hij begon met trekken en zelfs op het laatst ging de motor onderuit en bleef hij doortrekken. Onze run was een proeftrek en we besloten hem ver te doen. Een versnelling hoger erop en gas. Weer was hij goed wakker en een mooie run werd weggezet. Een 7de plaats was dit keer voor ons. Nog steeds op een 11de competitie plaats mar toch weer 2 punten ingelopen op de nummer tien. Er zit nog 1 competitie wedstijd in het vat en hier zullen we 3 punten in moeten lopen om degradatie te voorkomen. 

Wedstrijdverslag Montfoort

Voor de wedstrijd in Montfoort was het weer zoeken naar een onbekend probleem. Alles werd dubbel nagelopen alles wat onder druk komt te staan werd afgeperst. Kleppen werden gesteld timing van de brandstofpomp en nokkenas aangepast in de hoop dat het daarin zou zitten. We zijn qua afstelling volledig terug gegaan naar halverwege vorig seizoen waarmee we overwinning op overwinning opstapelde. Vol goede moed werd de reis maar het winderige Montfoort aangevangen. Op het moment dat we moesten rijden sloeg het noodlot weer toe en met wegrijden regelde de brandstofpomp helemaal niet terug. Dit wil zeggen dat als hij op zn max toeren loopt de brandstofpomp volledige brandstof bleef geven. Dit zorgde ervoor dat de motor zoveel brandstof kreeg dat de verbranding gewoon uitgeblust werd. Het eindresultaat was noodlottig met een elfde plaats. Inmiddels waren we ook op de elfde plaats in de competitiestand aangeland en dit betekent als we ons daar niet meer weg weten te rijden onherroepelijke degradatie naar de promocompetitie. Met dit in ons achterhoofd gingen we naar huis om ons klaar te maken voor de wedstrijd in Hoog-Blokland waar we onze thuiswedstrijd onder de NTTO vlag het volgende weekend moesten verrijden.

wedstrijdverslag Lochem

Voor de wedstrijd in Lochem is er een hoop werk verzet. De insteek om meer punten binnen te trekken was met een niet optimaal lopende motor toch te proberen om er iets van te maken en mede daardoor werd er besloten om een kleiner uitlaathuis op de turbo te monteren. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan maar toch werd ook dit weer in een weekje klaargespeeld. De uitlaat moest aangepast worden maar dat werd met hulp van meerdere kanten opgelost. De wedstrijddag zelf was het prachtig mooi weer en we waren mooi op tijd vertrokken richting Lochem. Daar aangekomen hadden we de trekker direct gelost en de baan een beetje bekeken, die lag er schitterend bij en daar moesten wij ons kunstje zeker op kunnen vertonen. Helaas liep het nog steeds niet zo als gepland en weer kakte de motor uit op het moment dat hij eraan moest gaan trekken, dit resulteerde in een 10de plaats.

Wedstrijd verslag Harskamp

Voor de wedstrijd in Harskamp is er het een en ander aangepast in het opzicht van timing. We hebben besloten om helemaal terug te gaan naar de timing van de wedstrijd vorig jaar in Koudekerk aan den Rijn. Hier liep onze trekker als de brandweer en dat hebben we al een tijdje gemist.

Het oproeren ging weer veel moeilijker maar opzich trok hij er wel harder aan. Helaas zat er hier niet meer in dan een 9de plaats doordat de motor veel te vroeg inkakte. Hier zal nog wel wat aan moeten gebeuren om hem door te laten trekken. Voor de wedstrijd in Lochem zal er een kleiner uitlaat huis gemonteerd worden om het iets meer kracht onderin te geven 

Wedstrijd verslag Lunteren

Voor de wedstrijd in Lunteren is er heel veel werk verzet. De cilinderkop is volledig gedemonteerd geweest. Er bleek 1 uitlaatklep krom te zijn en meerdere inlaatkleppen sloten niet 100% af. De verstuivers waren ook geen 10+ en ook hier is gelijk maar wat aan gedaan. Weer een berg met problemen. Hierdoor hebben we ook de kans aangegrepen om de wedstrijd in Lunteren te gebruiken om alle aangepakte problemen te controleren en te kijken of het in de praktijk ook op te merken was. We konden 2 runs maken en dit gaf weer moed. Het leek er weer iets meer op. We hebben de laatste run zelfs nog een ander versnelling geprobeerd. Dit werkte hij alleen niet helemaal bol.

wedstrijd verslag Putten

Over de wedstrijd in putten kunnen we heel kort zijn. Bij het wegrijden met de sleepwagen merkte ik als rijder dat er iets niet in de haak was en wilde proberen de combinatie voor de 30 meter stil te zetten. Als dat lukt krijg je een herkansing. Helaas had de sleepwagen al zoveel snelheid dat hij achterop de trekker botste en de trekker doorduwde en pas bij 33meter tot stilstand kwam. Helaas was dat dus het einde en gingen we met een laatste plaats maar huis.
 

Wedstrijd verslag Lexmond

Voor de wedstrijd in Lexmond hebben we in principe alleen de brandstof pomp ververst en een klein beetje brandstof van de inspuit hoeveelheid afgehaald. Het weer was prima tot het tegen het tijdstip begon te lopen dat we moesten gaan rijden. Gelukkig gaf de organisatie ons een beetje voorrang en kon onze mini wedstrijd met 3 andere tractoren beginnen. In de eerste omloop wisten we een afstand te behalen boven de 100 meter en we mochten dus door voor de 2de ronde. In de tussentijd regende het rustig aan verder en de baan conditie werd er niet beter op. Als we een wedstrijd hadden gedaan wie de kluiten bagger het hoogste opgooide waren we zeker eerste geweest. Gelukkig draaide het nu niet volledig om de punten. We hebben een super dag gehad en genoten van alles en iedereen die ons steunt.
 

Wedstrijd verslag Speuld

Voor de wedstrijd in speuld zijn we druk op zoek geweest naar oorzaken die het ons op dit moment belemmerd om betere resultaten neer te zetten. Het bleek dat bijvoorbeeld het inlaat spruitstuk lekte op meerdere plaatsen en daar hebben we dan ook speciale pakkingen voor laten maken. De wedstrijd in speuld was voor ons ook nieuw omdat we hier nog nooit geweest waren. Met iets meer vertrouwen omdat we toch weer een probleem gevonden hadden gingen we er vol in en met opzich helemaal geen slechte run wisten we een 8ste plaats te bemachtigen. En dat er geen ruimte is voor fouten bleek wel. We zaten met 4 trekkers in een afstand van 42 cm. 
 

Wedstrijd verslag Staphorst

Staphorst op de vrijdag avond is voor de top competitie, Want zaterdags rijdt hier de promo en beloften. Het is toch weer een hele reis van goed 2 uur, maar we zijn bijtijds vertrokken en waren dan ook rond de klok van 8 uur aanwezig op het wedstrijd terrein na de trekker gelost te hebben zijn we aan de baan gaan kijken daar was de 3,4 ton supersport aan rijden en hier kwamen we er achter dat het een zware baan was. Toen de volgende klasse begon zijn wij gaan warmdraaien en werden we opgehaald om te gaan wegen. Even aan de baan kijken naar de eerste trekkers uit de klasse wij moesten als 5 e rijden het was taaie baan en aan het eind moest er flink aan de wagen gesleept worden met wiel spin om fullpull te halen dat is voor ons niet weg gelegen de banden zijn zo breed en het vermogen daarvoor zit op dit moment niet in onze trekker daardoor eindigde wij ook op de 10 e plaats helaas zat er niet meer in. 
 

Wedstrijd verslag Made

Voor de wedstrijd in made hebben we de koppeling gecontroleerd en afgesteld. Het toplager in het vliegwiel bleek aan vervanging toe te zijn en dus moest het vliegwiel er even af. De koppeling bleek gelukkig niet veel geleden te hebben en dan heb je profijt van de extra plaat die er deze winter in gekomen is. Het hele span weer in elkaar gesleuteld en alles weer gecontroleerd om het maximale 

Wedstrijd verslag Stroe

Na de wedstrijd Erichem is de pakking tussen het inlaatspruitstuk vervangen. Wat op de wedstrijd in Stroe goed te merken was, Met meer geluk als wijsheid wisten we een 5de plaats te behalen. Wat de puntenstand voor de competitie aardig ophaalde. Maar even terug naar Stroe. Toen we op Streefkerk wegreden regende het nog serieus en we waren bang dat het baantje zou verregenen. Gelukkig is het op Stroe meestal goed geregeld en de baan lag er redelijk bij. We moesten als 1 na laatste rijden en dat gaf ons de kans om onze besluiten aan te scherpen voor de strijdwijze. Met de 4de versnelling geschakeld ging hij mooi weg en dit resulteerde in een 5de plaats

Wedstrijd verslag Erichem

Na de wedstrijd in Loerbeek hebben we niet veel inhoudelijks veranderd. Zeker omdat het in Loerbeek helemaal niet verkeerd ging waren we van mening dat we een run moesten maken om matchende data te verzamelen. Op de wedstrijd in Erichem aangekomen werden we nogmaals technisch gekeurd en de twee aangepaste punten werden goed bevonden en we konden dus de keuringssticker in ontvangst nemen. Daarna nog een tijdje langs de baan gestaan en tot de conclusie gekomen dat er een zeer zware baan lag waar veel grip in zat maar ook een lastige start. Met dit in ons achterhoofd hadden we besloten om de bandenspanning iets hoger te houden als in Loerbeek, helaas ging hier al het eerste mis(bleek maandagavond in de schuur) onze bandenspanningsmeter bleek af te wijken en daardoor stonden de banden 0,3 bar zachter als wat we dachten. Hierdoor heb je aanzienlijk meer grip. De run opzich was ook niet 100%. De brandstofpomp moest te vaak regelen en met de laatste keer regelen kwam de trekker niet meer volledig op toeren en het vermogen ebde weg waardoor er een afstand van 90 meter op de schermen verscheen. Deze afstand was goed voor een 10de plaats. Blij dat alles nog heel was maar eigenlijk niet blij met het resultaat. Maandag avond toch gelijk de datalogger uitgelezen en daaruit bleek dat de ‘normale’ temperaturen en drukken niet waren gehaald. Veel dingetjes gecontroleerd mar niets bijzonders gevonden. Dinsdag avond toch de intercooler met buis en inlaatspruitstuk afgeperst en toen bleek dat de pakking tussen de inlaat lekte als een mandje. Hierdoor werd veel turbodruk verloren in Erichem. Inmiddels zijn de benodigde onderdelen in de maak en zullen voor de wedstrijd in Stroe gemonteerd worden hopend op een beter resultaat

Wedstrijd verslag Loerbeek

Na de wedstrijd in Wekerom hebben we een paar weekjes rust gehad. Nog een paar kleine dingen aangepakt die nog niet helemaal naar ons zin waren en de turbo voorzien van nieuwe lagers. Deze waren volledig aan puin doordat in Wekerom de noodstop dicht was gevallen. Hier een daar nog het een en ander gecontroleerd en nog even een blik op de koppeling geworpen en goed bevonden. Zaterdag voor de wedstrijd nog even gestart en alles klonk goed. Vol goede moed de trekker opgeladen en de reis aangevangen naar Loerbeek. Daar aangekomen kregen we gelijk een technische keuring. Helaas waren er twee punten die niet goed werden bevonden en hier werd een aantekening van gemaakt. Deze twee punten zullen voor de wedstrijd van Erichem aangepakt moeten worden. De wedstrijd zelf verliep naar onze mening prima. We hadden de proeftrek en met een versnelling harder als gewoon reden we naar een afstand van iets meer als 102 meter. Nu is het feit dat je een proeftrek altijd mag overdoen, je mag de eerstvolgende twee runs van andere teams afkijken en daarna moet je beslissen of je je run overdoet of hem laat staan. De twee runs na ons waren niet goed genoeg om daar een beslissing over te nemen of onze afstand goed of slecht was. De eerst run eindige bij 70 meter en de twee run bij 5 meter dus we besloten om onze afstand te laten staan. Dit resulteerde voor ons weer in een zevende plaats waar we dik tevreden mee zijn. Er is weer data verzameld en de gekozen versnelling biedt ook perspectief alleen zal de motor nu naar deze versnelling afgesteld moeten worden.

Startlijst wedstrijd Made 15-06-2019

Hier de Startlijst van de Wedstrijd op Made's Powerweekend waar wij A.S. Zaterdag 15 Juni aanhaken in de 4,5 ton SuperSport Top. 
Starttijd Klasse 18:00 uur.

1 Great Experience
2 MeterVreter
3 RED DREAM
4 White Shadow
5 Van Stappust
6 Erik Peeters
7 Steel to Steal
8 Secret of the Valley
9 Red Impact
10 Red Devil
11 The Mystery
12 Simply Green
13 *Crazy 810 (afgemeld)
14 *Black Nightmare
* zijn geen Competitie Deelnemers.

Wedstrijd verslag Wekerom

Na Tienhoven een beetje hulp gevraagd aan de leverancier van de koppeling die toch met een aandachtspuntje kwam. Hij heeft de laatste koppelingsplaat uit het set van 5 meegenomen het hart in de plaat aangepast zodat we hem op een andere manier konden afstellen. Zo gezegd zo gedaan en zaterdag ochtend op tijd in de auto richting Wekerom. Het was geen superweer maar gelukkig konden we wel heel de klasse rijden. Toen we aan de beurt waren barste ik van de spanning waardoor ik te snel op de koppeling ging en gelukkig kon ik hem stilzetten voor de 30 meter waardoor we nog een poging kregen. Toch een versnelling terug en nogmaals proberen. Hij greep aan als een malle en de trekker kwam bij 96 meter tot stilstand met wat wij dachten een intercooler slang die de geest had gegeven dus de trekker rustig uitgezet en terug gesleept naar het rennerskwartier. Toen de sleeptrekker hem neerzette schoot er een vlam uit de uitlaat, die gelukkig makkelijk te blussen was met een flesje water. Bij nader onder bleek dat de noodstop dicht gevallen was door de deining aan het einde van de run. Dik tevreden naar huis met een 8ste dagplaats en een 7de competitieplaats.
 

Regionaal nieuws in het kontakt Red Dream zevende in Loerbeek

LOERBEEK/REGIO • In de tweede wedstrijd van de nationale competitie Farmstock 4,5 ton SuperSport Topklasse (NTTO) is Red Dream in Loerbeek zevende geworden.


Vier tractoren plaatsten zich voor de finale. Hierin zette Secret of the Valley met 111,76 meter de beste afstand neer. Simply Green (Brandwijk) kwam tot 110,71 meter en Great Experience werd derde met 107,34 meter. Red Dream (Streefkerk) liet 102,94 meter noteren.

Na twee van de dertien wedstrijden staat Red Dream achtste met 22 punten.

De volgende wedstrijd is zaterdag 1 juni in Erichem.

Wedstrijd verslag Assen

Wedstrijd verslag Assen 30-03-19

voor de wedstrijd in Assen moest er nog wel wat gebeuren. Donderdag middag liep de motor voor het eerst sinds de winter. De motor sloeg direct aan en liep boven verwachting goed. Er stak alleen een ander probleem de kop op. De nieuwe koppeling kwam niet goed vrij waardoor de bak niet te schakelen was. Goede raad is duur, dus tractor naar binnen en de motor weer van z’n plek. Drukgroep ervoor vandaan en alles weer los. Toen bleek dat de onderplaat op de bovenplaat niet genoeg speling had. Alles aangepast en de zaak weer in elkaar. Vrijdag morgen vroeg weer aanwezig bij de trekker en nog een keer proberen. Het was nog niet tiptop in orde maar de bak was in ieder geval wel te schakelen. Gelijk de trekker maar geladen. Zaterdag ochtend de tractor gelost in een zonovergoten Assen. Wij moesten als derde tractor aanhaken en dat resulteerde in een afstand rond de 98 meter. Dit bleek nog een proeftrek te zijn en we besloten om hem over te doen om wat te proberen deze run liep ongeveer hetzelfde als de eerste run. Alleen een kleine meter verder. Dit resulteerde in een 9de plaats van de 16 deelnemers. Nu zullen we de tractor klaar gaan maken voor de wedstrijd in Herwijnen waar we aan hopen te haken op 13-04-19

Nieuwe Sponsors

Met trots maken wij bekend dat vanaf aankomend seizoen
wij er 2 sponsoren bij hebben.
Party en more heeft voor ons de barbecue geregeld en gesponsord
en aankomend seizoen kunnen we van hun assortiment gebruik maken.
Van De Beek B.V. heeft een bedrag gesponsord en zal aankomend seizoen voor op de trekker staan

 

Feest Avond NTTO

Zaterdag avond 3 november hebben we de Beker voor de 2de plaats in de competitie in ontvangst mogen nemen.
Dit alles is natuurlijk mede mogelijke gemaakt door onze sponsoren, waar voor wij ze hartelijk bedanken.
Door deze 2e plaats mogen we volgend jaar deelnemen aan de topcompetitie.
 

Wedstrijd Hoogblokland

Voor de wedstrijd in Hoog-Blokland hoefde er eigenlijk niet zoveel te gebeuren. De koppeling werd gesteld zodat deze weer spelingsvrij was en ook de kleppen werden nog even gesteld. Alles werd gecontroleerd en ook wel fijn om te vermelden: de nachtmerrie van het terugkerende aluminium in het oliefilter was voorbij. Al drie wedstrijden achtereen een brandschoon oliefilter.

Nadat we zaterdag ochtend de trekker even hebben laten draaien zijn we gaan laden en rond de middag zijn we afgereisd richting Hoog-Blokland wat voor ons de thuiswestrijd zou zijn als we meestreden in de topcompetitie. Voor ons waren er die dag dus geen punten te verdelen wat inhield dat er weer een experimentele draai aan de wedstrijd gegeven zou worden door ons. Dit maal was de bandenspanning weer eens aan de beurt en de achterbanden gingen mooi zacht. De baan was relatief hard en de bovenlaag bood bijzonder weinig grip. Helaas was de door ons gegokte bandenspanning (waar nog nooit mee gereden was) aan de lage kant. Na de run bleek dat het midden van de band hol was gaan staan waardoor we geen volledig contact meer hadden met de baan. Met een afstand van 97.57 mtr waren we toch dik tevreden en weer geen laatste tussen de grote jongens

Sponsor Nieuws

Onze trouwe sponsor Nederveen opleidingen en trainingen heeft toegezegd om ons aankomend seizoen weer van alle transport te voorzien en daar zelfs nog een schepje bovenop te doen. 
Uiteraard zijn we hier heel blij mee.
Wilt u nou nog een rijbewijs of certificaat halen? Informeer dan eens bij Nederveen rijopleidingen en trainingen voor een breed en passend aanbod.
Kijk voor meer informatie op www.nederveen.com

Startlijst wedstrijd Hoogblokland

Hier de startlijsten van  de Wedstrijd in Hoogblokland  A.S. Zaterdag
Waar wij als team Red Dream Hebben bijgeschreven in de 4,5 ton Supersport (top)
De klassen begint rond de klok van 18:45 
Tot op de wedstrijd en gezellig als jullie ons komen aanmoedigen  

  1  White Shadow
  2  Simply Green
  3  Maximum Massey (afgemeld)
  4  Up and Down
  5  Secret of the Valley
  6  Red Impact
  7  Erik Peeters
  8  Great Experience
  9  The Mystery
10  Red Devil
11  Steel to Steal
12  Van Stappust
13  Black Magic 
14 Red Dream
 

Wedstrijd Montfoort

Voor de wedstrijd in Montfoort moest er nog wat werk verzet worden. We hadden recent een nieuwe en grotere turbo aangeschaft die we wilden proberen zonder onze puntenstand in de promo in gevaar te brengen. De gok om dit op een topwedstrijd te proberen was groter omdat de trekker er dan iets serieuzer aan moet werken, maar met de gedachte in ons achterhoofd dat we volgend jaar waarschijnlijk promoveren hebben we toch besloten om het op de wedstrijd in Montfoort te proberen. En eigenlijk pakte dit helemaal niet verkeerd uit. De motor nam heel gemakkelijk op en ook het wegrijden was niet veel moeilijker als met de kleine turbo. Toch was het duidelijk zichtbaar dat er verschil in de promo en top zit. De afstand lagen veel dichter bij elkaar en wij moesten genoegen nemen met een 10de plaats. Voor ons was het toch een leermoment. De sleepwagen remt anders een ook de banen voor de topwedstrijden zijn vaak beter, daarbij komt ook dat we eigenlijk iets harder moesten rijden om de baan in Montfoort te bedwingen. Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk doordat de versnellingskeuze op dit moment te wensen overlaat. Inmiddels is er een nieuw set tandwielen opgesnord die we deze winter hopen te vervangen voor een versnelling waar niet meer in gereden wordt. Zo hopen we dat we die 10de plaats misschien wel meer naar boven kunnen schuiven   

 

P.s. voor filmpje fotoboek bekijken

Wedstrijd Oudenbosch

Afgelopen vrijdag verreden we onze 1 na laatste competitiewedstrijd in Oudenbosch. Het weer was niet om over naar huis te schrijven. Lossen hadden we al tot het laatste moment uitgesteld en toen we gingen lossen begon het weer te regenen. Toch besloot de wedstrijdleider om het gas erop te houden en door te gaan met de wedstrijd. Onze klasse was al aan de kleine kant want er waren een paar afmeldingen. Het werd een klasse van drie deelnemers en de klasse werd ook in floating finish gereden ivm met het weer. Crazy 810 mocht het spits afbijten en zette een afstand neer van 95.34 mtr. Daarna was de beurt aan metervreter die de winnende afstand neerzette van 104,82 mtr. Wij wisten de sleepwagen neer te zetten bij 101.79, een mooie tweede plaats waarmee we onze tweede plaats in de competitie wisten te versterken. Momenteel staat metervreter dik los met 148 punten gevolgd door ons met 132 punten en de 3de plaats is door crazy 810 overgenomen van de black magic met 113 punten. De laatste competitiewedstrijd in Halsteren zal voor ons beslissend zijn of we volgend jaar mogen promoveren naar de topcompetitie. Echter met 19 punten voorsprong op de nummer drie is alleen aanhaken al voldoende om de tweede plaats te behouden. 

P.s. voor filmpje fotoboek bekijken

Wedstrijdverslag Koudekerk aan de Rijn

Voor de wedstrijd in Koudekerk moest er een hoop werk verzet worden. Ten eerste reden we na de wedstrijd in made al met een nokkenas die steeds gekkere slijtagebeelden liet zien. Er was al een nieuwe nokkenas gemaakt alleen de nokvolgers die op de nokkenas rusten was een verhaal. De originele nokvolgers van international blijken al enige tijd te zwak voor de sport, er zijn dit jaar namelijk al 4 interblokken gesneuveld ten gevolge van een gebroken nokvolger. De oplossing hiervoor is billet nokvolgers die speciaal gemaakt moeten worden. De week voor Koudekerk zouden vrijdags onze nokvolgers geleverd worden maar dat is helaas niet gebeurd. Toch is ons de woensdag voor Koudekerk een set nokvolgers geleverd door Willem Cornelisse die voor alle teams wel onderdelen verhandeld van over heel de wereld. Toen kon het opbouwen van het motorblok pas weer echt beginnen, zonder al te veel tegenslagen liep de motor vrijdagavond om half 8. Om te kijken of de nokkenas z’n plaats in de motor gevonden had hebben we de turbo even op druk gebracht door te remmen en vol gas de koppeling op te laten komen. Hierbij sneuvelde alleen wel de rechter remklauw op de achteras. Na een paar uur zweten zat hij er zaterdag ochtend toch weer op en konden we de reis naar Koudekerk beginnen. We reden als tweede trekker in de kwalificatie waarbij drie trekkers een full-pull reden en 1 trekker een afstand van +/- 104 mtr. Ook al reden we een full-pull was het niet het maximale wat eruit kwam. Rond de 95 mtr liep er een verstuiverleiding los en reden we het restje naar de 110 mtr maar op 5 cilinders. Gelukkig was dit makkelijk op te lossen en konden we wel meerijden in de finale.  Met vier tractoren op naar de finale ook hier moesten we weer als tweede trekker aanhaken, metervreter zette een afstand neer van +/- 106 mtr waarbij de turbo sneuvelde. Toen was het onze beurt waarbij wij de leidersvlag wisten te verzetten naar de 113,74. Hier wist niemand meer overheen te komen en dit betekende voor ons dus weer een 1ste plaats. In de competitie zijn we weer opgeklommen naar de 2de plaats met 2 punten voorsprong op de nummer drie en met een gat van 13 punten naar de nummer 1. Deze is logisch gezien voor ons niet meer in te halen met nog twee puntenwedstrijden te gaan

Startlijst wedstrijd Koudekerk aan de rijn

Hier bij de startlijst van de 4,5 ton Supersport (promo) in Koudekerk aan de Rijn.
Onze klassen zal rond 19:30 de Kwalificatie rijden en rond 21:00 de finale.
Wij zijn op dit moment nog druk bezig met de nodige aanpassingen,
maar we gaan er gewon weer voor om aan de start te verschijnen
Ook is het mogelijk om van af 14:00 de wedstrijd live te volgen dit kan op  www.studioalphen.nl Livestream

startlijst 
1. MeterVreter
2. RED DREAM
3. Dragon Deere (afgemeld)
4. Bruggeman (afgemeld)
5. Black Magic
6. Crazy 810
7. Wild Pirate

tot ziens op de wedstrijd

 

wipkar gespoten

Mooi werk verricht door Dubbeldamschade en Z-Reclame. Dit alles is gesponsord door Rijschool Nederveen  
Hij is klaar voor een mooi seizoen 4,5T supersport
Ook u naam verbinden aan ons mooie team...? Er is nog plaats genoeg op deze aanhangwagen...
Neem contact op met team Red Dream

Trouwerij Laurens & Janneke

Na 2.5 jaar verbouwen in hun huis was het eindelijk de dag, Vrijdag 01-09-2017 zijn Laurens & Janneke getrouwd.
We hebben een mooie dag gehad en genoten van alles en iedereen.

Namens het team wensen wij jullie veel geluk 

Thuis wedstrijd Meerkerk

A.s. 19 augustus staat onze thus wedstrijd gepland 
kaarten zijn tekoop bij team leden en/of op dinsdag avond bij de schuur 
En we hopen op mooi weer en gezellig wedstrijd, met goed resultaat.
onze stands en trekker staan tegen over Red Impact en Simply Green kamp, aan het eind van de baan
Party&more verzorgt voor ons het evenment dus een hapje en drankje zullen aanwezig zijn 
Wij kijken er naar uit om met onze sponsoren, familie , vrienden en kennissen van een mooie dag te genieten. 

Red Dream in de plaatselijke krant

STREEFKERK • De tractorpullers van Red Dream zijn uiteraard aanwezig op de Tractorpulling Meerkerk. Voor sponsors, vrienden, kennissen en familie is op zaterdag 19 augustus een speciaal VIP-gedeelte ingericht.

Ze namen ruim 3,5 jaar de tijd om hun tractor Red Dream gereed te maken. Vorig seizoen startten de mannen halverwege het seizoen in de Supersport 4,5 ton topklasse. De strijd aanbinden met Simply Green en White Shadow was iets te veel gevraagd voor de jonge motor en onervaren crew. Bewust werd een stapje terug gedaan. Een goede keuze, want in de Promoklasse bezetten ze momenteel een keurige gedeelde derde plaats.

Niet promoveren
"In Meerkerk en de andere drie wedstrijden, hopen we die plaats vast te houden. Wij hoeven in dit eerste seizoen niet zo nodig te promoveren naar de hoogste klasse. Het gaat al harder dan we hadden verwacht", begint rijder Laurens van Vuuren het interview in de bedrijfskantine van Loonbedrijf Boer aan de Middenpolderweg.

Teamsport
"Vorig jaar hebben we veel geleerd, maar ook dit seizoen doen we dat nog steeds. We rijden ook veel demowedstrijden. Zoals onlangs in Hoogblokland en Lexmond. Niet alleen ik leer nog elke dag, zeker ook mijn maten langs de baan. Zij hebben juist goed zicht op de verrichtingen van Red Dream. Hoever komt ie van de grond en op welk moment krijgt de turbomotor, als hij de volle 2700 toeren per minuut draait, het zwaar. In de cabine zie je dat niet. Het is een echte teamsport, je rijdt 'm niet alleen."

2700 toeren
Laurens weet waarover hij praat. Tot voor kort stond hij ook tussen het publiek. Omdat chauffeur Peter van Herk het vriendenteam verliet, zit de 24-jarige Hardinxvelder nu achter het stuur. "Je moet niet zenuwachtig zijn en vooral rustig blijven. De koppeling is heel gevoelig en daarom is vertrekken in de hoogste versnelling met 2700 toeren een hele klus. Als je 'm te snel laat opkomen, raak je vermogen kwijt en kom je amper weg. Op zand lukt het meestal wel, maar op een zware kleibaan moet je heel goed spelen met gas en koppeling."

Kriebelen
Als vrienden uit de Alblasserwaard bezochten ze regelmatig een Tractorpull-evenement. En op een gegeven moment begon het te kriebelen om zelf een tractor te bouwen. "Eerst met een kleine trekker in de klasse van 3,5 ton, maar het smaakte naar meer. In de loods van Piet Boer in Meerkerk stond Just May Be al een tijdje geparkeerd. We konden het rode frame op de kop tikken en onze rode droom was geboren", herinnert Oud-Alblasser Lean van Rees de aankoop in 2012 nog goed.

Hard gewerkt
"We hebben avond aan avond gewerkt. De tractor is volledig gestript, alleen het motorblok hadden we nog. Op een gegeven moment was simpelweg het geld op en namen we even pauze. Met dank aan goede sponsors, zoals Nederveen Opleidingen en Trainingen, Damsteegt en Van Beijnum bouwden door. Verder hebben we een trouwe club van 100, waarvan een lid een set met vier koplampen heeft geschonken."

"Onze tractor kost inmiddels bijelkaar een kleine 75.000 Euro. Veel mankementen hebben we gelukkig, even afkloppen, nog niet gehad. Want als je de turbomotor opblaast, is dat toch een knap tweedehands boodschappenwagentje..."

Slap veen
Sleutelen doen de mannen in de loods van het loonbedrijf van Lennard en Henry Boer. "Maar oefenen kunnen we hier niet, hooguit de koppeling testen. Als het mais van het land is, durf ik wel een paar toertjes te doen. Maar een paar keer rijden met Red Dream en de kleilaag in onze polder is verdwenen. Hier zit je al snel op het slappe veen en in no time kun je zwemmen."

"Nee, wij moeten het echt van de wedstrijden en vooral de demo's hebben. Vorige week reden we in Werkhoven en wilden we onze nieuwe banden testen. Dat mislukte, het programma liep gigantisch uit en om half een 's nachts trok de politie letterlijk de stekker uit het evenement. Toen hebben we maar een paar biertjes genomen", lacht Lennard (32).

Red Impact en Simply Green
Al doende leert men en dat geldt ook voor de vrienden van Red Dream. "Met de regionale toppers als Red Impact en Simply Green hebben we een goede band. Van Red Impact kopen of lenen we soms onderdelen. Simply Green geeft ons tips, ze helpen graag maar vertellen niet alles. Je bent toch elkaars concurrent, zeker die tien seconden op de baan", weet PR-man Erik Nugteren.

Trouwen
Naast Meerkerk, staan ook nog Oudenbosch, Alphen en Tzum nog op het programma. "Die laatste wordt een zware wedstrijd. Een dag eerder trouwt Laurens en op zaterdagochtend zullen we vroeg richting Tzum moeten rijden. Aan zijn vriendin hebben we gevraagd of ze de bruiloft wil uitstellen, maar we hebben nog geen antwoord gekregen..."

Oldtimer dag kleyburgplein Nieuw-Lekkerland

A.s. Zaterdag staan wij met trekker op de oldtimer dag in Nieuw-Lekkerland op het Kleyburgplein.
Hier zullen onder andere +/- 25 oude traktoren staan om te bezichtigen, Ook onze RedDream zal op het plein staan.
Kom gezellig kijken, Heb je vragen stel ze gerust aan de team leden.
Ook zullen we proberen om rond de klok van 12 uur de trekker te starten, En laten zien wat er allemaal gebeurt als we de motor naar 2700 toeren per minuut jagen.
Dit zal wel gepaard gaan met enige rook en grote vlammen, Het is zeker de moeite waard om even te komen kijken.
Later deze dag hopen we rond de klok van 18:00 uur op Power Weekend Made In Made aan te haken bij topcompentie.

Aanvang 10:00 en rond 14:00 zal het weer afgelopen zijn, Tot zaterdag. 
 
 

verbouwing wipkar

Ons karretje heeft inmiddels aan de auto van Nederveen rijopleidingen gehangen.
De lampjes branden. Dank daarvoor Leonard Nugteren en natuurlijk ook Kees (shoppie) Kortlever.
We bedanken Boer metaaltechniek voor het beschikbaar stellen van het metaal een aluminium.
We bedanken Peet Borst bandenservice voor het in eer herstellen van de velgen en banden .
We bedanken van der Schee carosseriebouw voor het maken van de profielen voor de zijdeur en Aart van de Hoef voor het passend maken en plaatsen van de deur.
Jb remservice bedankt voor de spatlap en we hopen niet te vaak bij jullie langs te hoeven komen met de kar ��
Onze dank gaat ook nog uit naar G.M. Damsteegt kraanverhuur voor het beschikbaar stellen van de ruimte in de loods en een hele hoop kleingoed.
De vrouwen en vriendinnen bedankt voor het eten koken en het geduld als we er eens niet waren ��

Nieuwe sponser

Met trots kunnen wij melden dat we een nieuwe sponsor hebben. Nederveen opleidingen & trainingen
Deze Rijschool heeft diverse voertuigen in alle maten. Voor ons draait het om de bakwagen waar ons wipkar achter kan
Zo dat wel in stijl de trekker kunnen vervoeren. Want ook de wipkar die achter deze mooi daf komt wordt de aankomnde weken flink aan gepakt. 
Zo dat straks mooi compleet span hebben.
Wij proberen u zo veel mogelijk op de hoogten tehouden en er komt binnen kort foto's als zo ver zijn.

Wij bedanken Nederveen voor het vertrouwen en hopen op een mooi seizoen.

Ben jij degene die nog een cursus en(of) rijbewijs kan gebruiken of weet je iemand.
Dan ben je bij Nederveen op juisten adres. 

   


  

Winter werkzaamheden

Wij zijn hard aan het werk er moet veel gebeuren voor aankomend seizoen. Er zijn veel verbeter punten.
Zo zijn we aan het moterblok bezig met onderander vernieuwde zuigers voor een betere compresie.
En ook aan het frame wordt hard gewerkt intercooler komt liggend voor in het frame.
Turbo krijg ook een nieuwe plaats onder de moterkap.

 

Ook met het transport voor volgende jaar zijn we hard bezig. 
De wipkar die ons gesponserd is door Arie Muijlwijk daar zijn we blij mee.
Er komt een verlaagde achterkant in met een oprijklep.


  
 

Met dank aan onze sponsors